Errata 2e druk

p. 85 – Regel 3 onder de grafiek: lucht in de longen

p. 92 – Oef. 10.3.f)....laat nu na een lange inademing de adem steeds een paar tellen stoppen

p. 103 – Oef. 10.9.b) Doe oefening a apart met en zonder de neutrale delen van de in- en uitademing ( dus zonder fase In 2 en Uit 2). Met deze delen is er een meer ontspannen situatie dan als je ze weglaat.

p. 115 – Oef. 11.4.d) eerste regel: Doe de stevige buikademhaling met een actieve uitademing, zoals in 10.7.a), gecombineerd met de stevige bekkenbodemademhaling (10.8a), vooral …

P 120 – Bij oef. 11.5.b): Doe nog eens 11.4.h ...

p.149 – Oef. 15.4.d) hierin wordt verwezen naar 5.2.a) moet zijn 5.2.b)

p 167 – In oef. 18.3.b) wordt verwezen naar 18.2.e) dat moet zijn 18.2.d)

p. 170 – In grafiek: Stevige wordt: Stevige buik

p.176 – 4de regel van boven (in oef. 19.3.b):

In het begin is de (actieve) uitademing minstens tweemaal zo kort als de (passieve) inademing


Er is geen tweeheid

als je ontspannen bent
in zelf-bewustzijn
is dat duidelijk.


  • De bron van het zijn

    ‘Wat was mijn toestand, voordat er ervaring was? Wie was er om op deze vraag te antwoorden? … dat Ik dat geen vorm heeft en zichzelf niet kent als ik ben.’

  • Naar de Openheid

    De teksten in dit boek zijn geschreven op basis van gesprekken gehouden te Gouda, aangevuld met enkele gedichten en korte teksten met illustratie. 
    Als uitgangspunt dienen steeds bekende gegevens en situaties, waarin verwijzingen zitten naar dat wat niet te beschrijven is, maar dat hier Openheid wordt genoemd.

  • Pranayama

    Dit boek is een praktische handleiding bij het beoefenen van pranayama. Alle onderdelen van de traditionele pranayama komen hierbij aan bod.

  • De ander en ik

    Dit boek bevat de lezingen en enkele andere teksten van het 2e Advaita Symposium over de relatie van 'de ander en ik'. De vragen kwamen aan de orde: Wat is de aard van de ander; in hoeverre of in welke zin verschilt de ander van mij en in hoeverre vormen wij een eenheid? De bespreking van deze vragen kon een verheldering geven van problematieken als ‘de aard van het zelf’, ‘de mogelijkheid van communicatie’ (in hoeverre kunnen wij elkaar begrijpen?), ‘de grondslagen van ons morele gedrag’ en ‘de ander als leraar’.

Boeken

Douwe schreef en redigeerde gedurende zijn leven boeken. Via onze uitgeverij zijn deze nog verkrijgbaar.

Bekijk het aanbod